Erkekte Meme Estetiği (Jinekomasti)

1. Tolga Eryılmaz
  2. Estetik Cerrahi
  3. Erkekte Meme Estetiği (Jinekomasti)

Meme estetiği sadece kadınlarda değil erkeklerde de uygulanmaktadır. Kadın hastalarda olduğu gibi erkek hastalarda da memelerin büyüklüğü (jinekomasti) ve sarkıklığı sorun olabilmektedir. Memenin büyük olması sosyal yaşamı, psikolojik durumu, kıyafet seçimini olumsuz etkiler. Kişide memeyi gizleme çabası nedeniyle duruş (postür) bozuklukları oluşabilir. Bu sorunu gidermek amacıyla erkekte meme estetiği (jinekomasti) erkek hastalarda da meme küçültme ameliyatı yapılır.

Jinekomasti hormonal bozukluklar ve bazı hastalıklara bağlı oluşabilir ancak genelde altta yatan herhangi bir nedeni yoktur. Yine de meme büyüklüğü şikâyeti ile başvuran hastalarda olası bir hastalığın atlanmaması için nedenler araştırılmalıdır.

Jinekomasti Nedenleri

Jinekomasti üç dönemde sık görülür;

• Yenidoğan döneminde anneden geçen östrojene bağlı olarak
  • Ergenlik döneminde hormonal dengesizliklere bağlı olarak
  • Yaşlılık döneminde hormonal uyarının azalması ve memede yağ birikimine bağlı olarak

Jinekomasti gelişen meme dokusunda yağlanma artışı ve meme bezlerinde artış görülür. Bunlar farklı oranlarda artabilir. Sadece yağlanma artışı olan memelerde tedavide liposuction tek başına yeterli olabilirken meme dokusu artışı olanlarda fazla meme dokusunun da çıkartılması gerekir. Aşırı büyük memelerde ise memenin içi boşaltıldıktan sonra bollaşan derinin de çıkartılması gerekir. Doktorunuz size muayene sırasında hangi yöntemlerin uygulanacağı konusunda size ayrıntılı bilgi verecektir.

Jinekomasti Ameliyatı

Jinekomasti ameliyatı genel anestezi altında yaklaşık 1 saat süren bir işlemdir. Deri fazlalığı oluşmayacak olan hastalarda sadece meme başının alt kenarından yaklaşık 1 santimetrelik kesiler ile girilerek öncelikle liposuction yapılır, fazla olan meme dokuları da yine bu kesilerden çıkartılarak iki meme arasında olabilecek en iyi simetri sağlanır. Deri fazlalığı oluşan hastalarda ise meme başı çepeçevre kesilerek, bazen de aşağıya doğru uzanan bir kesi yardımıyla fazla deri çıkartılır. Bu durumda ne yazık ki kalacak iz daha fazladır.

Ameliyat bitiminde şişlikleri azaltmak ve dokuların yerine en iyi şekilde adapte olmasını sağlamak amacıyla özel bir korse giyilir. Hastanın iyileşme sürecine göre korsenin banyo dönemleri hariç 4-6 hafta boyunca sürekli takılması gerekir. Ameliyat sonrası çok ağrılı değildir. 7-10 gün sonrasında rutin fiziki aktivite ve sosyal hayata büyük oranda dönülebilir. Ameliyat sonrası kalan izler ortalama 1 yılda büyük oranda kamufle olur. Meme başı ten renginden daha koyu olduğundan buradaki izler hemen hemen fark edilmez hale gelir.

Paylaşmayı Unutmayın!